راه های سفربه ترکیه

چطور به ترکیه سفر کنیم؟

 

چطور به ترکیه سفر کنیم؟ در این نوشته تصمیم داریم جواب این سوال رو به شما بدیم برای سفر به ترکیه شما میتونید از طریق هواپیما ، قطار ، اتوبوس و خودروی شخصی استفاده کنید

ما در این نوشته تصمیم داریم به شما کمک کنیم تا بتونید شناخت خوبی از وضعیت حمل و نقل پیدا کنید.

.

چطور به ترکیه سفر کنیم؟

سفر به ترکیه با هواپیما

در حال حاضر هواپیمایی ایران ، هواپیمایی قشم ،هواپیمایی ماهان ، هواپیمایی معراج ایرانی و هواپیمایی ترکیش و پگاسوز ترک بین دو کشور پرواز فعال دارند. در ادامه فاصله زمانی شهرها رو ملاحظه میکنید.

فاصله هوایی تهران تا استانبول: 2:35 تا 3:05
فاصله هوایی تهران تا آنکارا : 2:15 تا 2:35
فاصله هوایی تهران تا ازمیر : 2:40 تا 3:00
فاصله هوایی تهران تا آنتالیا : 2:35 تا 2:55

پروازهای ایرانی به ترکیه توسط قشم هما معراج و ماهان

در ادامه نوشته چطور به ترکیه سفر کنیم؟ نرخ بلیط هواپیما با توجه به مسیر و تقاضای سفر متغییر میباشد

شما با مراجعه به این سامانه میتوانید مناسب ترین نرخ بلیط هواپیما را دریافت کنید.

 

سفر به ترکیه با قطار

از تهران تا آنکارا با قطار!!!

قطار تهران آنکارا
چطور به ترکیه سفر کنیم؟
قطار تهران آنکارا

چهارشنبه هر هفته از ايستگاه راه‌آهن تهران یه قطار عازم آنكارا مي‌شود و متقابلا در همين روز نيز از آنكارا به تهران مراجعت مي‌كند.

قيمت بليت يكسره قطار بين‌المللي تهران- آنكارا به مبلغ حدود 800 هزار تومان براي بزرگسال 

500 هزار تومان براي خردسالان است و با توجه به اين كه قيمت‌ها بر اساس نرخ برابري ريال ايران با يورو بوده و به همين دليل متغير خواهد بود.

قطار مسافري تهران – آنكارا ساعت 21:55 دقيقه چهارشنبه هرهفته پس از ترك ايستگاه راه‌آهن تهران عازم تبريز مي‌شود.

و پس از گذر از ايستگاه‌هاي راه‌آهن تبريز، مرز رازي، كاپيكوي (مرز ورود به كشور تركيه) در اسكله وان متوقف و مسافران با كشتي به آن سوي درياچه به ايستگاه تاتوان منتقل و از آنجا با قطار تركيه‌اي عازم آنكارا مي‌شوند.

زمان سير اين قطار مسافري از تهران تا وان حدود 24 ساعت و مجموعاً تا آنكارا حدود 60 ساعت است و شركت حمل ونقل ريلي رجا با واگن‌هاي چهارتخته مسافران را از تهران به اسكله درياچه وان منتقل مي‌كند.

برای رزرو بلیت میتوانید به وبسایت بیلیتور مراجعه کنید

سفر به ترکیه با اتوبوس

برای سفر به ترکیه همه روز شما میتونید با داشتن پاسپورت که حداقل شش ماه تاریخ انقضا دار از ترمینال غرب (ترمینال آزادی) و ترمینال بیهقی در میدان آرژانتین اقدام به سفر به ترکیه کنید، معمولا اتوبوس ها ساعت 9 صبح از ترمینال حرکت میکنند و تقریبا 35 ساعت به استانبول میرسند

چطور به ترکیه سفر کنیم؟

چطور به ترکیه سفر کنیم؟

سفر به ترکیه با خودرو شخصی

چطور به ترکیه سفر کنیم؟

سفر به ترکیه با خودرو شخصی یکی از جذاب ترین راههای سفر به ترکیه هست

البته اگر تصمیم داشتید با خودرو شخصی به ترکیه سفر کنید باید این نکته رو در نظر که نرخ سوخت بنزین در ترکیه نسبتا بالا هست.

برای سفر به ترکیه شما باید پیش نیازهایی مثل گواهینامه بین الملل و کاپوتاژ خودرو که در مقاله دیگر با جزییات بیشتر توضیح داده شده را فراهم کنید 

نرخ هر لیتر بنزین در ترکیه در زمان نگارش این نوشته تقریبا به ازای هر لیتر 5.8 لیر میباشد،جاده های ترکیه جاده هایی ایمن و مطمین هستند که جذابیت های طبیعی زیادی هم دارند

در مسیر شما میتونید از پمپ های بنزین شرکتهایی مثل توتال ،بریتیش پترولیم ، پترول آفیسی و سایر برند های معتبر بنزین را دریافت کنید البته باید توجه کنید نرخ بنزین در جایگاه ها متفاوت میباشد.

Back to top

دیدگاهتان را بنویسید