فخر الدین کوجا : ادامه برنامه واکسیناسیون در ترکیه

فخر الدین کوجا :تمرکز بر ادامه برنامه واکسیناسیون در ترکیه

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد: موضوعی که در مبارزه با شیوع ویروس کوویدـ19 ، بایستی به آن تمرکز شود، ادامه برنامه واکسیناسیون در کشور است.

وزیر بهداشت ترکیه ضمن یادآوری اینکه پایان‌یابی شیوع ویروس کرونا با ادامه واکسیناسیون و مصونیت جمعی امکان‌پذیر خواهد شد گفت: حداقل 70 درصد جمعیت کشور باید واکسینه شوند.

فخرالدین کوجا تاکید کرد: درصدد واکسینه کردن حداقل 70 درصد شهروندان‌ بالای 18 سال قبل از عید قربان هستیم.

وزیر بهداشت ترکیه در پاسخ به سوالی پیرامون تصمیمات متخده در قبال توریست‌هایی که به ترکیه سفر می‌کنند گفت: ما از افراد دارای گواهی واکسن و کسانی‌که در طول 6 ماه اخیر به بیماری کرونا مبتلا شدند، تست آنتی‌ژن 48 ساعته و آزمایش پی سی آر 72 ساعته درخواست نمی‌کنیم ولی بغیر از این افراد از کلیه توریست‌هایی که به ترکیه سفر می‌کنند نتیجه این آزمایشات را طلب می‌کنیم. بطوری‌که اطلاع دارید، پرواز از شش کشوربه ترکیه را ممنوع کردیم.

در مورد دو کشور نیز مقررات قرنطینه ادامه دارد. از کشورهایی مانند پاکستان، افغانستان، ایران و انگلیس تست آنتی‌ژن نخواسته ولی تست پی سی آر می‌خواهیم.

فخرالدین کوجا در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که افراد تحت حفاظت ویژه موقت مانند سوری‌ها نیز واکسینه می‌شوند یا خیر؟ گفت: البته که واکسن دریافت می‌کنند. افراد تحت حفاظت ویژه موقت، افراد دارای اقامت و کلیه کسانی‌که اسامی‌شان ثبت شده، واکسینه می‌شوند.

منبع : TRT

ترک اینفو | بانک اطلاعاتی ترکیه

Back to top

دیدگاهتان را بنویسید