افزایش 100 درصدی صادرات ترکیه به کره جنوبی از منطقه اژه

افزایش 100 درصدی صادرات ترکیه به کره جنوبی از منطقه اژه

در نیمه اول امسال، صادرات از منطقه اژه ترکیه به کره‌جنوبی 102 درصد افزایش یافته است

اتحادیه صادرکنندگان اژه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که صادرات به کره جنوبی در 6 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 102 درصد افزایش یافته و به 44.8 میلیون دلار رسیده است.

به گفته ژاک اسکینازی، هماهنگ کننده اتحادیه صادرکنندگان دریای اژه، وجود توافق‌نامه تجارت آزاد میان ترکیه و کره‌جنوبی و همچنین دوستی تاریخی میان دو کشور، فضای مناسب را برای توسعه تجارت خارجی فراهم کرده است.

اسکینازی با اشاره به اینکه صادرات اتحادیه صادرکنندگان اژه به کره جنوبی در دوره ژانویه تا ژوئن سال جاری 102 درصد افزایش یافته اعلام کرد که ارزش مادی صادرات از 22.2 میلیون دلار به 44.8 میلیون دلار رسیده است.

وی تصریح کرد: در چارچوب پروژه «TURQUALITY» که از حمایت وزارت بازرگانی برخودار است، در تلاشیم تا حجم و تنوع صادرات به کره‌جنوبی را افزایش دهیم. در همین راستا با معرفی محصولاتی مانند روغن زیتون و زیتون، انجیر خشک، کشمش بدون دانه، زردآلو خشک، غلات، حبوبات، دانه های روغنی، میوه و سبزیجات، محصولات غذایی منجمد و غذاهای کنسرو شده، ادویه جات، لباس و پوشاک، چرم و کالاهای چرمی در نمایشگاه محصولات وارداتی در کره‌جنوبی، به دنبال تقویت صادرات آنها هستیم.

Back to top

دیدگاهتان را بنویسید